Успехът на един интернет магазин е
несъмнено стабилният трафик и продажби, а за постигането на тези цели, магазина
Ви трябва да е лесно откриваем за всички интернет потребители. Тук идва на помощ
Search engine
optimization (SEO).
Ето някои от най-ефективните
тактики, доказали се с времето.
- Избор на подходящи ключовите думи = успешна SEO стратегия
Едно от най-важните неща за успеха на онлайн бизнес, е проучването за подходящи ключови думи. Има доста инструменти за тази цел, например Google Search-Based Keyword
Tool, Google Insights for Search, Wordtracker. С тяхна помощ, може да се ориентирате колко е търсена определена ключова дума или изрази, колко често са използвани от конкурентите и т.н. Изберете подходящи за
вашия магазин ключови фрази, които са едновременно са търсени от потребителите
и не са използвани за оптимизация на прекалено много сайтове. Препоръчваме ви
да се спрете на ключови изрази, а не на отделни думи, защото така увеличавате
шанса си за добро класиране поради по-слабата конкуренция. Тази концепция се
нарича “long tail”. Това ви
гарантира още едно важно предимство – осигурява ви таргентирани посетители, интересуващи се точно от вашия продукт.
- Уникално заглавие за всяка стока
Заглавието също трябва да бъде
уникално, описателно и свръзано с възможните думи, по които продукта би бил
търсен в търсачките (или поне е препоръчително да бъде такова), и трябва да включва името на продукта.
Например ако продавате "Samsung GALAXY S III" , можете да включите в името на
продукта някои важни характеристики, по които предполагате, че той ще бъде
търсен – напр.
<title>Samsung GALAXY S III (S3), i9300 – цена и характеристика</title>
- Описание на продукта
Едно най-важните неща за доброто
позициониране в търсачките, особенно за Google, е
уникалното съдържание. Често писането на уникално описание на продукт също е
проблем. Пишете описанието на продукт, така че да бъдат уникални, около 250-300
символа, да съдържа и да се повтаря 6-7 пъти ключовата дума(в описанието – това
е името на продукта), да бъде полезно и информативно за посетителя, да го
подтиква към покупка, и не на последно място – да бъде оптимизирано за
търсачките.
- SEO friendly URL адреси
SEO friendly
url адресите помагат доста при
класирането на вътрешните страници. Включете избраните ключови думи и в URL
адресите на продуктите, като използвате тирета за разделител между отделните
думи.
Пример: http://www.example.com/category/samsung-galaxy-s3.html
Пример: http://www.example.com/category/samsung-galaxy-s3.html
- Обновяване на съдържанието и линкове
Редовното обновяване на съдържанието на онлайн магазина е важно за успеха му. Използвайте всички възможности, за да осигурите обратни линкове от други сайтове към вашия – добавяйте го в различни каталози и класации, размяна на линкове с партньори и т.н.
- Доста важно нещо при оптимизацията на сайт, е самата му структура
- Начална страница – Няма доказани правила, как трябва да бъде структурирана началната Ви страница на магазина, но е добре тя да съдържа място с описание какво представлява и какво предлага сайта на потребителите, като в него са включени и ключовите думи за сайта. От потребителска гледна точка - полезно да бъдат изброени всички главни категории за лесното ориентиране в сайта, както и акценти и/или подбрани стоки.
- Категории продукти – За всяка категория трябва да определите основните ключови думи и да ги включите в title на категорията. Също е добре имато да категорията да го има в таговете за заглавие с най-голяма тежест <h1> (или <h2>). Вече стана ясно по-нагоре в статия, че описанието на категорията трябва да е подробно и уникално.
- Продукти – Задължително подробно и уникално описание на продукта. Името на продукта в <h1> (или <h2>), като ключовите думи в описанието може да ги сложите с <strong> таг, за да придадете тежест.
- Снимки - Слагайте alt=”ключова думи” на снимките – това ще спомогне посетителите да ви намират не само от текста на вашия сайт, но и от снимките му.